عکس | بزرگ‌ترین سرمسی دنیا شکار شد

حیوانات در اندازه‌های مختلفی هستند، اما صرف‌نظر از اندازه‌های معمولی، کشف یک گونه پرت، به‌ویژه یک گونه بسیار بزرگ‌تر، همیشه جذاب است. وقتی با یک نمونه عظیم روبرو می شویم، منطقی است که تعجب کنیم که چه چیزی باعث بزرگ شدن آن شده است.
عکس | بزرگ‌ترین سرمسی دنیا شکار شد
کد خبر : ۲۳۰۴۸

سر مسی رایج ترین مار سمی آمریکای شمالی است که در بسیاری از ایالت های نیمه شرقی ایالات متحده یافت می‌شود. این افعی گودال است و اگرچه به اندازه برخی افعی های چاله ای خطرناک نیست، نیش آن همچنان می تواند دردناک و مخرب باشد. دارای رنگ مسی متمایز و نوارهای تیره تر در امتداد بدن خود است. اگرچه دو گونه متمایز وجود دارد، سر مسی شرقی و سر مسی پهن، اما اغلب به عنوان یکی از پنج نوع سر مسی شمالی، جنوبی، osage، پهن نواری و trans-pecos copperhead شناخته می‌شوند. تجزیه و تحلیل DNA اینها را به دو گونه ادغام کرده است، اما مردم همچنان به دسته های ذکر شده در بالا اشاره می کنند.

 

اگرچه نوع جنوبی این مارها معمولاً اعضای بزرگ‌تر این گونه هستند، بزرگترین سر مسی که تاکنون ثبت شده، سر مسی شمالی بوده که توسط دانشگاه جورجیا اکستنشن به طول یک مترو 40 سانتی متر ثبت شده است!

بزرگ‌ترین سرمسی دنیا شکار شد/ عکس

یک چیز جالب در مورد مارها این است که رشد نامشخصی دارند، به این معنی که در طول عمر خود به رشد خود ادامه می دهند، بنابراین طول عمر دلیل اصلی اندازه مار است. سه عاملی که می توانند بر این طول عمر تأثیر بگذارند عبارتند از: ژنتیک، در دسترس بودن غذا و اجتناب یا عدم حضور شکارچیان.

اگرچه مارها رشد نامشخصی دارند، اما بیشتر رشد آنها هنوز در دوران جوانی آنها رخ می دهد. این بدان معنی است که طول عمر به تنهایی اندازه سر مسی را توضیح نمی دهد. رشد در سال های بعد بسیار کندتر از آن سال های اولیه است. این بدان معناست که بیشتر افزایش اندازه یک مار در جوانی اتفاق می افتد، که به نوبه خود به یک مزیت ژنتیکی اشاره می کند، برخی از مارها فقط از نظر ژنتیکی برای اندازه برتر هستند. این سر مسی رکورد شکن احتمالاً از نظر ژنتیکی مستعد رشد تا این حد بوده است.

 

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر